آرشیو آبان ماه 1400

طراحي و ساخت سايت

نكات مهم در طراحي وب سايت براي كودكان

۷ بازديد

طراحي سايت كودكان نكات ظريفي دارد كه هر طراح سايتي بايد به آن ها توجه كند تا وب سايتي مورد علاقه كودكان و مورد تأييد والدين طراحي نمايد.

رده هاي سني

در طراحي سايت كودكان، سن مهمترين عامل ميباشد. طرح كلي وب سايت و اجزاء مورد استفاده در آن كاملاً با توجه به سن كاربران سايت تعيين ميشوند. 4 رده سني براي كودكان وجود دارد:
•3 تا 5 سال
•  6تا 8 سال
•6 تا 12 سال
• نوجوان از 13 به بالا
والدين : والدين ميخواهند اطمينان داشته باشند كه وب سايت مورد نظر مناسب سن كودكشان بوده و حاوي مطالب آموزشي و مفيد است. پس در طراحي سايت كودكان والدين را هم در نظر بگيريد. حتي ميتوانيد بخشي را در سايت فقط به والدين اختصاص دهيد.

رنگ

رنگ يكي از مهمترين اجزاء در طراحي سايت به خصوص براي كودكان ميباشد. سعي كنيد از رنگ هاي روشن و شاد استفاده كنيد.
رنگ هاي پايه اي و اصلي مثل زرد، قرمز، سبز، آبي و بنفش بدون هيچ سايه روشني براي استفاده در سايت كودكان مناسب هستند.
در طراحي سايت كودكان بر عكس طراحي سايت هاي ديگر هر چه تعداد رنگ هاي به كار رفته بيشتر باشد بهتر است يعني از 6 يا 7 رنگ مختلف هم ميتوانيد استفاده كنيد. تعداد رنگ بيشتر بدون سايه روشن و فيلتر بهترين انتخاب براي وب سايت كودكان است.

تايپوگرافي

براي مخاطباني كه توانايي خواندن پايين دارند يا اصلا نميتوانند بخوانند، انتخاب تايپوگرافي بسيار تأثيرگذار بوده و ميتواند باعث موفقيت سايت يا حتي شكست سايت شود. فونت هاي ساده و به اصطلاح sans serif بهترين گزينه براي كودكان هستند در حالي كه براي نوجوانان ميتوان از فونت هاي متنوع تري استفاده كرد.
نوع فونت ها را در طراحي سايت براي كودكان زياد تغيير ندهيد و تنها از يك نوع فونت استفاده كنيد. در طراحي سايت براي نوجوانان ميتوانيد از 2 نوع فونت استفاده كنيد.
به سايز فونت هم توجه كنيد. سايز فونت ها در سايت كودكان حداقل 14 بايد باشد. هر چه رده سني پايين تر باشد سايز فونت بايد بزرگتر و واضح تر باشد. ولي براي نوجوانان و سنين بالاتر فونت ها ميتوانند كوچكتر باشند.

زبان

به همان اندازه كه طراحي سايت كودكان و ظاهر آن مهم است نوع زباني كه در سايت استفاده ميكنيد هم اهميت دارد. زباني كه مناسب با هر رده سني باشد براي فهميدن و ارتباط برقرار كردن كودك با سايت الزامي است. تصاوير و انيميشن ها بايد بيشتر از نوشته ها باشند. هر چه رده سني پايين تر باشد ميزان نوشته كمتر و تصوير بايد بيشتر باشد.
•    كودكان زير 5 سال معمولاً نوشته هاي زياد را دوست ندارند و تشخيص نميدهند ولي علاقه دارند كه نوشته هاي كوچك تك كلمه اي با طرح شاد و جالب ببينند.
•    كودكان بالاي 6 سال كم كم شروع به خواندن ميكنند و ميتوانند جملات ساده و كوتاه را بخوانند. پس در طراحي خود براي اسن سنين از جملات كوتاه با كلمات ساده استفاده كنيد.
•    سنين بالاتر با توجه به توانايي بيشترشان در خواندن و آناليز كردن جملات ميتوانيد از عنوان و سرفصل و پاراگراف هاي كوتاه برايشان استفاده كنيد.  

ايجاد بازي

قرار دادن بازي آنلاين در سايت راه خوبي براي جذب كودكان و نگه داشتن آن ها در سايت ميباشد. كودكان عاشق بازي كردن هستند حتي بازي هاي ساده مثل تشخيص رنگ ها. پس از اين ويژگي حتماً در طراحي سايت براي كودكان استفاده كنيد.
دقت داشته باشيد كه بازي ها ساده و قابل فهم باشند. دكمه هاي عملياتي بايد بزرگ و به راحتي قابل ديدن باشند.
براي بازي ها جايزه قرار دهيد به خصوص براي رده هاي سني بالاتر تا كودكان بيشتر تشويق به ادامه بازي شوند.
انيميشن و طراحي كارتوني
انيميشن و شكل هاي كارتوني اجزايي هستند كه از همه بيشتر باعث جلب توجه كودك به خصوص در سنين پايين تر ميشوند. در كنار انيميشن ها و تصاوير كارتوني از موسيقي، ويدئو و كاراكترهاي كارتوني هم استفاده كنيد.

محتواي آموزشي

مغز كودكان علاقه به يادگيري دارد و وب سايت ها ميتوانند بهترين پلت فرم براي آموزش نكات مفيد به صورت سرگرم كننده و جذاب براي كودكان باشند. از طريق بازي ها و فعاليت هاي آموزشي مثل درست كردن پازل مطالب آموزشي را در سايت به كودكان ارائه كنيد.

جلب اعتماد والدين

همانطور كه گفتيم طراحي سايت كودكان بايد طوري باشد كه اول از همه اعتماد والدين را به خود جلب كند تا اجازه بدهند كودكشان از وب سايت استفاده كند. اين حس بايد به آن ها منتقل شود كه سايت شما سايتي مورد اعتماد با محتواي مناسب كودكان است. بخشي را در سايت به والدين اختصاص بدهيد و در آنجا هدف اصلي وب سايت و اطلاعات مورد نياز ديگر را ارائه كنيد.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-2/

 

 

طراحي سايت وبلاگ

۷ بازديد

امروزه ساخت سايت و وبلاگ و تشخيص آنها از ديگري از نظر ظاهر و نحوهء عملكرد كار مشكلي مي باشد. به همين دليل جاي تعجب نيست كه اكثر افراد تفاوت ميان يك وبلاگ و طراحي وب سايت را نمي دانند؛ با اين حال هر كدام مشخصات بخصوص و عملكرد ويژه خود را دارند. اما واقعاً چه چيزي باعث تمايز وبلاگ از وب سايت مي شود؟

ساختار

ساختار طراحي وب سايت ها نسبتاً پيچيده تر از طراحي سايت وبلاگ بوده و احتمالاً مهارت هاي تكنيكي بيشتري براي ساخت سايت نياز مي باشد. طراحي وب سايت ها همچنين انعطاف پذيري بيشتري داشته و به شما اجازه مي دهد تا به راحتي نوع صفحات و ظاهر آنها را تغيير دهيد. اگر چه ساخت وبلاگ ها نسبت به ساخت سايت آسانتر مي باشد اما طرح هاي وبلاگ محدود به قالب هاي موجود مي باشد، مگر اينكه اقدام به استخدام فردي براي ايجاد تغيير در آن نماييد.
رسميت

طراحي وب سايت ها نسبت به  طراحي سايت وبلاگ ها بسيار رسمي تر هستند. معمولاً طراحي وب سايت ها براي اهداف تجاري و بازاريابي اينترنتي محصولات و يا خدمات ايجاد مي شوند. در اينجا مخاطبان هدفمند، مشتريان بالقوه و يا خريداران هدف اصلي هستند اما در وبلاگ اين امر بسيار شخصي مي باشد. در عين حال در سالهاي اخير وبلاگ نويسان درك كرده اند كه با وبلاگ خود هم مي توانند كسب درآمد كرده و در كنار ارائه مطالب احساسات، نظرات و تمايلات مي توانند خدمات و محصولات خود را نيز به فروش برسانند.
در وبلاگ نويسي، شخصيت، تمايلات، دوست داشتن ها و نداشتن ها اغلب به كرات نمايش داده مي شود. اكثر وبلاگ ها حول محور يك تم خاص چرخيده و يا يك موضوع كه به صورت فردي انتخاب مي شود. همچنين در اين موارد بسيار قابل انعطاف و تغيير مي باشد. در مقابل طراحي وب سايت ها به طور كلي بر روي يك موضوع تمركز مي كنند كه مربوط به عنوان و بيشتر در مورد كسب و كار اينترنتي مي باشد.

امكانات وبلاگ

از نظر مشخصات فني يكي از نكات مهم در طراحي سايت وبلاگ اين است كه وبلاگ ها فقط زير شاخهء طراحي وب سايت مي باشند و شامل بسياري از ويژگي هاي اساسي يكسان هستند. با اين حال يك وبلاگ اين مشخصات را به طور كلي به صورت يكپارچه در هر صفحه دارد؛ به اين معني كه هنگامي كه شما تغييري در يك صفحه ايجاد مي كنيد در تمامي صفحات آن تغييرات نمايش داده مي شود.

 

پشتيباني و نگهداري در وبلاگ و وب سايت

وبلاگ ها احتمالاً حفظ و نگهداري فني راحت تري دارند. يكي از دلايل اصلي آن وجود قالب هاي يكنواخت مي باشد. هنگامي كه يك تغيير در يك آيتم ايجاد كنيد، تمامي آيتمها در وبلاگ به روزرساني مي شود. براي بسياري از طراحي وب سايت ها ممكن است به ايجاد تغييرات زيادي به منظور به روزرساني و يا تغيير در ظاهر طراحي وب سايت نياز باشد. طراحي وب سايت ها در اين مورد بيشتر تغيير پذير هستند.
وبلاگ مي تواند موجب افزايش محبوبيت بيشتر و مقدمه اي براي ايجاد درآمد باشد. طراحي وب سايت ها و وبلاگ ها نيز ميتوانند قابل تبديل باشند. ممكن است شما اقدام به ساخت سايت نموده كه شامل يك وبلاگ براي مطالب جديد و به روزرساني اطلاعات هم باشد. يك طراحي وب سايت باعث ترويج فضاي كسب و كار حرفه اي شده كه موجب ايجاد اعتماد در مخاطبين بالقوه شده و چشم انداز يك شركت و يا يك كسب و كار اينترنتي قابل اعتماد و مناسب را ايجاد مي نمايد.

مقايسه ي وبلاگ با وب سايت

در طراحي سايت و طراحي پرتال هيچ قانون همه گيري وجود ندارد،ليكن ۴ تفاوت اساسي ميان اين دو وجود دارد: فرمت(شكل)، نرم افزار، شخصيت و جامعه. مهمترين عامل مشخص كننده يك وبلاگ از وب سايت شكل آن استوبلاگ چيست ؟

وبلاگ، يك صفحه وب با شباهت به روزنامه اما از نوع شخصي آن كه قابل دستيابي براي عموم كاربران را دارد. وبلاگ، بر پايه يك نظام خاص و بهنگام نشان دهنده نقش مولف يا مولفان محتوا مي باشد. اولويت در انتشار مطالب وبلاگ بر حسب ساختار زماني يعني داشتن روتين و قاعده شكل مي گيرد. در اين حالت خوانندگان محتواي بلاگ طبق برنامه ي تعيين شده توسط نويسنده مطالب وبلاگ شما را مطالعه ميكنند.
عموم وبلاگ ها داراي طرح فكري يكتا بوده و به صورت مجموعه آن دنبال مي شود. به عنوان مثال يك بلاگر اگر علاقه مند به فن آوري اطلاعات باشد، پس از جمع آوري مطالب مربوطه از منابع موثق همانند : همايش ها، نشست ها و يا وب سايت هاي مختلف آن ها را با فرمت تعيين شده و يا دلخواه در وبلاگ خود نشر و به نمايش ميگذارد. اين امر در هر موضوعي كه نويسنده وبلاگ علاقه به آن ها داشته باشد قابل اعمال است.

منبع : سه سوت وب
 https://3sotweb.com/%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AA/

 

 

طراحي سايت ورزشي

۸ بازديد

طراحي سايت ورزشي نياز به زمان و تجربه كافي دارد كه اين امر براي شركت هاي طراحي سايت حرفه اي بسيار ساده تر و راحتتر بوده و در عين حال نتيجه باكيفيت تر خواهد بود.
قبل از سفارش طراحي سايت محتواي سايت خود را آماده كنيد: سايت شما در مورد چه نوعي از وزرش ها ميباشد؟ در وب سايتتان محصول يا خدماتي را ارائه خواهيد كرد يا فقط براي ارائه اطلاعات و اخبار ورزشي ميباشد و يا تركيبي از هر دو؟
و در نهايت وجه تمايز سايت شما با وب سايت هاي مشابه ديگر چه خواهد بود؟ براي پاسخ به اين سؤالات به دقت برنامه ريزي كنيد و به خودتان زمان دهيد تا ايده هايتان كامل شود.

نحوه طراحي يك سايت ورزشي

نكاتي كه بايد به آن ها توجه كنيد:
•    اكثر سايت هاي ورزشي با تمركز بر آقايان طراحي شده اند. (تقريباً دو سوم آن ها)
•    آقايان بين 25 و 34 سال تقريباً بيشتر از 1 ساعت در ماه را براي ديدن سايت هاي ورزشي صرف ميكنند.
اين نكات را در طراحي سايت ورزشي تان در نظر داشته باشيد ولي اين را هم بدانيد كه ترندها پيوسته در حال تغييرند و زنان روز به روز بيشتر به پيگيري مطالب ورزشي و دنبال كردن مسابقات تمايل پيدا ميكنند، پس سعي كنيد حتماً مخاطبان خانم را هم در نظر بگيريد.
در كنار وب سايت، به شبكه هاي اجتماعي مثل فيسبوك، توييتر و ديگر پلت فرم هاي پرطرفدار توجه داشته باشيد زيرا اكثر طرفداران ورزش در اين شبكه ها فعال بوده و حتي گروه هايي براي بحث در مورد مسائل ورزشي تشكيل ميدهند.
نكته مهم ديگر طراحي سايت ريسپانسيو ميباشد زيرا بيشتر افراد از گوشي موبايل خود سايت ها را چك ميكنند.

دنبال كردن ترندهاي روز در طراحي سايت

سايت هاي ورزشي با يكديگر بسيار متفاوت هستند ولي تنها نقطه اشتراكشان ارائه حجم وسيعي از اطلاعات به شكلي ساده و راحت است. در اين وب سايت ها تصاوير باكيفيت به كار ميرود كه با هدف جذب مخاطب و ايجاد ظاهري جذاب براي سايت است.  پس طراحي سايت ورزشي بايد ساده و كاربرپسند و در عين حال جذاب و باكيفيت باشد.

رعايت سادگي در طراحي

همانطور كه گفتيم طراحي سايت تان بايد ساده باشد تا كاربران با هر سطحي از اطلاعات بتوانند در آن مطلب مورد نظر خود را به راحتي بيابند. سعي كنيد عناصر غير ضروري را از طراحي خود حذف كنيد و از سليقه اي به كار بردن عناصر طراحي و تصاوير خودداري كنيد و به فكر كاربران و علايق آن ها باشيد.

فونت هاي ساده و بزرگ و فضاهاي خالي

از آنجايي كه در سايت هاي ورزشي حجم زيادي از اطلاعات وجود دارد بايد طوري طراحي شوند كه مرور اين اطلاعات براي كاربر راحت باشد. دو عنصر هستند كه بر اين موضوع تأثير دارند:
•    فونت
•    فضاي سفيد (خالي)
منظور از فضاي سفيد، فضاي خالي اطراف نوشته هاست كه باعث ميشود چشم هاي كاربر استراحت كرده و خسته نشوند و همچنين باعث ايجاد تمركز بيشتر كاربر بر روي مطلب ميشود.
نكته بعدي فونت است. طبق مطالعات انجام شده، در سايت هاي ورزشي بهترين فونت ها، فونت هاي ساده و بزرگ (حداقل 14 پيكسل) ميباشند.

توجه به برند

اگر باشگاه ورزشي هستيد و يا يك تيم ورزشي هستيد و برندي براي خود داريد، طراحي سايت تان هم بايد نشان دهنده و يادآور برندتان باشد. مثلاً فرض كنيد تيم پرسپوليس يك روز با پيراهن آبي به زمين بيايد، آيا طرفدار دچار سردرگمي نخواهد شد؟ و آيا اين مسئله تأثير مثبتي خواهد داشت؟
سعي كنيد طراحي سايت ورزشي تان در راستاي برندتان بوده و ترجيحاً از رنگ هاي مشابه با لوگو و برندتان در سايت استفاده كنيد.

نمايش اطلاعات مسابقات

در صورت برگزاري مسابقات مهم در زمينه ورزشي مربوط به شما و يا حتي تيم شما حتماً اين اطلاعات را به صورت دقيق با ذكر تاريخ و روز و ساعت در وب سايت خود قرار دهيد تا كاربرانتان براي كسب اين اطلاعات مجبور نشوند به سايت هاي ديگر بروند. در واقع يكي از اطلاعات اصلي كه ميتوانيد در سايت ارائه كنيد همين اطلاعات مربوط به مسابقات ورزشي ميباشد.

پروفايل هاي شبكه هاي اجتماعي و اطلاعات تماس

طرفداران يك تيم يا مشتريان يك باشگاه ورزشي مسلماً تمايل دارند كه راه هاي ارتباطي بيشتري با تيم مورد علاقه خود و يا باشگاه مورد نظر داشته باشند. پس لينك پروفايل تان در شبكه هاي اجتماعي، اطلاعات تماس و يك فرم تماس در سايت خود قرار دهيد.

بخش آخرين اخبار

علاقه مندان به ورزش و كاربران سايت هاي ورزشي معمولاً اخبار ورزشي را پيگيرانه دنبال كرده و از اينكه از آخرين اخبار مربوط به تيم مورد نظرشان و يا تغييرات و امكانات جديدي كه در باشگاه ارائه ميكنيد و يا ... خشنود ميشوند. پس حتماً بخشي را در سايت به آخرين و تازه ترين خبرها اختصاص دهيد.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C/

 

چرا نياز به ساخت سايت براي هتل داريد؟

۶ بازديد

يكي از بخش‌هاي مهمي كه باعث موفقيت در هر كسب و كاري اينترنتي و كسب و كار در فضاي فيزيكي مي‌شود تمركز روي بازاريابي مي‌باشد. هتل‌ها و اماكن تفريحي نيز از آن دسته از مشاغلي هستند كه اگر نتوانند به خوبي از اصول بازاريابي براي جذب مشتري بيشتر استفاده كنند قادر به سود دهي هاي بالا و كسب درآمد نخواهند بود.

همه ساله در آغاز سال نو و ايام مناسبتي ديگر بهانه‌هاي مختلفي براي سفر كردن افراد وجود دارد كه در اولين اقدام به دنبال يافتن هتل مناسبي خواهند بود. اگر شما داراي يك هتل هستيد مي‌توانيد با طراحي سايت هتل و تمركز روي سئو آن فرد، را به مشتري هتل خود تبديل كرده و چند شب ميزبان وي باشيد. اينجاست كه بازاريابي اينترنتي باعث مي‌شود بهترين نتيجه را براي جذب مشتري بگيريد.

چرا طراحي سايت هتل از اهميت بالايي برخوردار است؟


اين روزها استفاده از موبايل باعث شده تا اينترنت در هر جايي در دسترس افراد قرار گرفته و براي كوچكترين چيزي هم از اينترنت استفاده كنند. طراحي يك سايت هتل، باعث معرفي هتل شما به بازديدكنندگان و همچنين رزرو آنلاين هتل مي‌شود تا مشتري با خيالي آسوده مكان سفر خود را مشخص نمايد.

يك سايت هتل مي‌تواند از امكانات زير برخوردار باشد.

●    رزرو آنلاين هتل براي اينكه مشتري قادر باشد پيش از شروع سفر اتاق دلخواه خود را رزرو كند
●    قرار دادن بخش گالري و اسلايد تصاوير در طراحي سايت هتل براي شناخت بهتر و دقيق‌تر اتاق‌هاي هتل
●    قرار دادن بخشي براي معرفي انواع اماكن اقامتي
●    نمايش آدرس و مشخصات هتل روي نقشه گوگل با قابليت نمايش سايت
●    ليست قيمت واحدهاي اقامتي در طراحي سايت هتل
●    معرفي تاريخچه هتل به طور كامل
●    قرار دادن انواع روش‌هاي ارتباطي آنلاين و آفلاين براي رزرو هتل و ارتباط با مشتري
●    امكان ارائه پنل كاربري با قابليت افزودن اتاق به ليست علاقه‌مندي
●    امكان نقد و بررسي هتل پس از خروج مشتري از هتل

اما براي اينكه بتوانيد مشتريان بيشتري را جذب كنيد بهتر است تا علاوه بر هتل، به معرفي مكان‌هاي گردشگري هر شهر نيز بپردازيد. به عنوان نمونه اگر يك شهر توريستي مثل كيش را در نظر بگيريم كه هتل‌هاي متعدد در آن وجود دارد، بهتر است هتلي كه داراي سايت مي‌باشد به معرفي مراكز خريد، مكان‌هاي گردشگري و ساير موارد مربوط به حوزه گردشگري كيش بپردازد. اين كار باعث مي‌شود كه كساني كه به دنبال تحقيق براي جاذبه‌هاي گردشگري هستند با هتل آشنا شوند. علاوه بر اين نزديكي هتل با مراكز ديدني يكي از مزاياي خوب براي جذب بيشتر مهمان است كه به اين طريق مي‌توانيد فاصله هتل خود را از مراكز مهم مشخص كنيد.

نكات مهم در طراحي سايت هتل

●    براي بازديدكننده مشخص كنيد كه چرا بايد شما را انتخاب كنند
●    در استفاده از تصاوير دقت داشته باشيد
●    با برگزاري تور سعي كنيد كه در كنار ارائه مكان اقامتي،‌ افرادي كه علاقه‌مند به تور هستند را جذب كنيد
●    امكان پرداخت ريالي را در هتل خود براي مسافران داخلي و خارجي فراهم كنيد

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AA%D9%84/

 

طراحي گرافيك چيست؟

۷ بازديد

گرافيك از ريشه كلمه يوناني گرافيكوس گرفته شده است. بدين معني كه گرافيك، نمايشي بصري روي يك سطح اطلاق ميشود.

نظير ديوارها، كاغذها، صفحه نمايش كامپيوتر يا حتي يك سنگ و غيره كه در آن نوعي اطلاع رساني، چهره نگاري يا سرگرمي وجود

كار اصلي يك طراح گرافيك

طراحان گرافيك، مفاهيم بصري را با استفاده از نرم افزار كامپيوتري و يا دست ايجاد مي كنند. آنها با اين كار سعي دارند تا ايده هاي الهام بخش خود را پياده سازي كنند و در اطلاع رساني و ارتباط با مصرف كنندگان و زيباسازي دنياي پيرامون استفاده كنند. آنها طراحي  و توسعه هويت بصري شركت ها و موسسات و كسب و كار هاي بزرگ و كوچك در اختيار دارند. خلق دنيايي زيبا از رسالت هاي يك طراح گرافيك است.

بخش هاي اصلي هنري طراحي گرافيك

در زير به چند بخش اصلي هنري طراحي گرافيك اشاره كرده ايم و تنها به توضيحي مختصر پيرامون آن اكتفا كرده ايم

هنر هاي بصري

شامل چيزهايي مانند عكاسي و تصوير برداري مي شود.

تايپوگرافي

هنر يا فرآيند تنظيم، ترتيب بندي و يا طراحي حروف مي شود.

صفحه آرايي

تنظيم المنت هاي بصري در يك صفحه چاپ شده است.

از هركدام از اين سه مهارت سالهاست كه استفاده مي شود. در واقع تاريخ پيدايش طراحي گرافيك به خيلي قبل تر از آنچه كه فكر مي كنيد بر مي گردد.

طراحي گرافيك از گذشته تاكنون

ظهور اولين طرح هاي گرافيكي

اولين استفاده از ارتباط بصري انتقال ايده ها است. يك نمونه آن نقاشي هاي درون غارها است كه به حدود 15000 سال پيش از ميلاد مسيح برمي گردد. مطمئنا آنها به اين كار طراحي گرافيك نمي گفتند، ولي ايده اصلي كار يكي است. خطوط تصويري، نمادها و دست خط ها تركيب شده اند تا يك داستاني را روايت كنند يا پيامي برسانند. امروزه نيز به همين ترتيب است.

اولين ابزارها براي ساده سازي طراحي

اما حال جلوتر مي رويم يعني 105 سال قبل از ميلاد مسيح. يك سياستمدار چيني به نام سايلون اولين نوع كاغذ را اختراع كرد. اين اختراع منجر به تشكيل اولين شكل هاي چاپ شد. كاغذ، كشيدن آثار هنري و نوشتن متن هارا خيلي ساده تر كرد.

آموزش طراحي گرافيك

يكي از حوزه هايي كه امروزه تاثير آن بر روي ديگر كسب و كارها مشاهده مي شود، طرح هاي گرافيكي خلق شده توسط طراحان گرافيك مي باشد. از همين رو با تعداد تقاضا براي خلق اثرهاي زيباي گرافيكي براي سايت ها ، پوسترها ، بنرها و … افراد علاقه مند به آموزش طراحي گرافيك بيش از پيش شده اند.

 

البته بايد بگوييم اين امر كاملا طبيعي است و براي حوزه اي كه هر روزه زيباتر و پر مخاطب تر مي شود ، قطعا افراد تمايل به يادگيري آن خواهند كرد.

اهميت طراحي گرافيك آنقدر بالا است كه مي توان به اين نكته اشاره كرد، امروزه همه شهرها زيبايي خود را مديون طراحي گرافيك هستند. جايي كه هويت (لوگو و نام تجاري) ، انتشارات (مجله ها و روزنامه ها و كتاب ها)، تبليغات چاپ، پوستر ها، بيلبوردها، گرافيك وب سايت و عناصر، اپليكيشن ها، جلوه هاي بصري رسانه هاي تصويري، علائم و بسته بندي محصولات و غيره، همه و همه بدون گرافيك چيزي خسته كننده اي بيش نبود.

اين طراحي گرافيك است كه به دنياي ما هويت بصري مي دهد. با احساسات و ادراك انسان ها بازي مي كند. و عميق ترين تاثيرات را روي

طراحي گرافيك؛ يك بازي جذاب

در واقع طراحي گرافيك چيزي است كه شما مي خواهيد. زيبايي آن نيز به همين است. هركسي براي پياده كردن ايده هاي خاص خود، روش خود را دارد.

هر طراح گرافيك دوست دارد تا با استفاده از روش هاي خود، بهترين راه را براي انتقال پيام برگزيند. او نه تنها از اين كار خسته نمي شود، بلكه حس شادابي و سرزندگي را حين انجام حرفه اش دارد.

طراحي گرافيك مانند يك بازي است. اين يكي از وجه هايي است كه اين هنر را از ساير جدا مي كند.

راه تبديل شدن به يك طراح گرافيك عالي براي اينكه به يك طراح عالي تبديل بشويد، بايد روابط عمومي بالايي داشته باشيد. قابليت به كار بردن كلمات و تصاوير ساده را داشته باشيد. شما بايد بتوانيد آنها را به پيام هاي با معني براي مخاطب تبديل كنيد.

خلاقيت و تفكر گرافيكي

شما هر چقدر هم به نرم افزار هاي گرافيكي و ويديويي تسلط داشته باشيد، بدون خلاقيت و تفكر گرافيكي تقريبا هيچ هستيد. هر طراح گرافيكي بايد ذهني خلاق داشته باشد تا بتواند هر نيازي كه مشتري داسته باشد را براي او فراهم كند. شما ميتوانيد با مراجعه به بخش مطالب گرافيك وبسايت مقاله هاي متعددي را در ارتباط با افزايش خلاقيت در طراحي گرافيك و تقويت تفكر گرافيكي را مطالعه بفرماييد.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9/